
EMBER CIRCLE - An immersive performance on the crisis of nature
-
1 Δεκεμβρίου 2025
Ωδείο Αθηνών, Αμφιθέατρο Ι. Δεσποτόπουλος
Ωδείο Αθηνών, Αμφιθέατρο Ι. Δεσποτόπουλος
Την 1η Δεκεμβρίου στο Ωδείο Αθηνών, παρουσιάζεται για πρώτη φορά το EMBER CIRCLE, μια μουσική παράσταση που μετατρέπει την περιβαλλοντική κρίση σε ηχητικό βίωμα. Το έργο εξερευνά την καταστροφή του περιβάλλοντος και τον ρόλο του ανθρώπου μέσα σε αυτήν, αποτυπώνοντας ηχητικά τις μεταβολές της φύσης από τον ανθρώπινο παράγοντα.
Συντελεστές:
Composers / Performers: Konstantinos Chinis, Pavlos Kordis, Sage Lewis
Συμμετέχει η πολυφωνική χορωδία: Broken Strings Voices, Directed by Pavlos Kordis
Composers / Performers: Konstantinos Chinis, Pavlos Kordis, Sage Lewis
Συμμετέχει η πολυφωνική χορωδία: Broken Strings Voices, Directed by Pavlos Kordis
Ώρα έναρξης: 20:30
Το έργο Ember Circle αποτελεί μία ηχητική εμπειρία και μία ηχητική ευκαιρία μέσω της οποίας καλούμαστε συλλογικά να βιώσουμε την αποψίλωση και την ερημοποίηση μέχρι τα ακραία καιρικά φαινόμενα και την κρίση των ωκεανών. Ο τελικός προορισμός είναι ένας: η ελπίδα, ως υπενθύμιση ότι η λύση βρίσκεται στα χέρια μας.
Το Halldorophone βρίσκεται στο επίκεντρο ως ζωντανό, ηλεκτροακουστικό οικοσύστημα: οι μικροφωνισμοί, οι ανατροφοδοτήσεις και οι παραμορφώσεις του γίνονται μεταφορές της ανθρώπινης παρέμβασης πάνω στη φύση. Οι ανθρώπινες φωνές λειτουργούν ως αφηγητές του βιώματος, με τις αποσπασματικές μουσικές φράσεις να αρθρώνουν σκέψη και συναίσθημα. Τα synthesizers και τα πλήκτρα χτίζουν το αρμονικό περίγραμμα και τις μεταβαλλόμενες υφές.
Η σύνθεση είναι διαδραστική: ένα μοναδικό κράμα μουσικής σύνθεσης και αυτοσχεδιασμού όπου η μουσική γεννιέται επί σκηνής, από τη δυναμική σχέση των εκτελεστών με τις πηγές ήχου.
Υλικά & Όργανα
Ο συνδυασμός Halldorophone–φωνών–synthesizers επιτρέπει την ανάδειξη μεγάλων ηχητικών όγκων και την δημιουργία εξαιρετικά λεπτών μουσικών υφών και μικρο-κινήσεων. Οι φωνές αρθρώνουν το πρωτύπο κείμενο, λειτουργώντας άλλοτε ως χορός και άλλοτε ως εσωτερικός μονόλογος. Τα ηλεκτρονικά δημιουργούν το περιβάλλον όπου τα οργανικά και τα τεχνητά υλικά συνυπάρχουν, όπως ακριβώς και η φύση με τον άνθρωπο.
Ο συνδυασμός Halldorophone–φωνών–synthesizers επιτρέπει την ανάδειξη μεγάλων ηχητικών όγκων και την δημιουργία εξαιρετικά λεπτών μουσικών υφών και μικρο-κινήσεων. Οι φωνές αρθρώνουν το πρωτύπο κείμενο, λειτουργώντας άλλοτε ως χορός και άλλοτε ως εσωτερικός μονόλογος. Τα ηλεκτρονικά δημιουργούν το περιβάλλον όπου τα οργανικά και τα τεχνητά υλικά συνυπάρχουν, όπως ακριβώς και η φύση με τον άνθρωπο.
Μέρη του έργου
I. The Blaze (Ξηρασία – Ερημοποίηση – Πυρκαγιές)
Η ύλη αφυδατώνεται. Ξηρές υφές, τριβές και κοφτοί ρυθμοί γεννούν μια αίσθηση θερμικής πίεσης που κορυφώνεται σε ηχητική ανάφλεξη. Το κείμενο που εκφέρουν οι φωνές (”dry land – land, dry” και ”let them not feed, nor drink water”) τονίζει την έλλειψη πόρων και τον ρόλο του ανθρώπου στη ευαλωτότητα των τοπίων.
Η ύλη αφυδατώνεται. Ξηρές υφές, τριβές και κοφτοί ρυθμοί γεννούν μια αίσθηση θερμικής πίεσης που κορυφώνεται σε ηχητική ανάφλεξη. Το κείμενο που εκφέρουν οι φωνές (”dry land – land, dry” και ”let them not feed, nor drink water”) τονίζει την έλλειψη πόρων και τον ρόλο του ανθρώπου στη ευαλωτότητα των τοπίων.
II. The Flood (Βροχή – Πλημμύρες – Τυφώνες)
Ο ήχος κυματίζει, διογκώνεται, κατακλύζει. Χαμηλές δονήσεις και πυκνές ηχητικές μάζες μεταμορφώνονται σε υδάτινες καταιγίδες. Η φράση του κειμένου “There was a mighty tempest in the sea” εκτίθεται ως κεντρικό μοτίβο, με τη μουσική να διαγράφει τη μετάβαση από την πρώτη ψιχάλα σε ανεξέλεγκτο κατακλυσμό.
Ο ήχος κυματίζει, διογκώνεται, κατακλύζει. Χαμηλές δονήσεις και πυκνές ηχητικές μάζες μεταμορφώνονται σε υδάτινες καταιγίδες. Η φράση του κειμένου “There was a mighty tempest in the sea” εκτίθεται ως κεντρικό μοτίβο, με τη μουσική να διαγράφει τη μετάβαση από την πρώτη ψιχάλα σε ανεξέλεγκτο κατακλυσμό.
III. The Depth (Ρύπανση των Ωκεανών)
Υποβρύχιες αντιχήσεις και μεταλλικοί απόηχοι συνθέτουν ένα πεδίο ασφυξίας. Ηχητικά «σωματίδια»—θραύσματα θορύβου και αλλοιωμένες φωνές—αισθητοποιούν τη ρύπανση. Οι φράσεις “to the bottoms of the mountains” και “water, water, water” γειώνουν την αίσθηση απεραντοσύνης και εξάντλησης.
Υποβρύχιες αντιχήσεις και μεταλλικοί απόηχοι συνθέτουν ένα πεδίο ασφυξίας. Ηχητικά «σωματίδια»—θραύσματα θορύβου και αλλοιωμένες φωνές—αισθητοποιούν τη ρύπανση. Οι φράσεις “to the bottoms of the mountains” και “water, water, water” γειώνουν την αίσθηση απεραντοσύνης και εξάντλησης.
IV. The Seed (Ελπίδα – Προτάσεις – Δυνατότητα αλλαγής)
Ο ήχος καθαρίζει, αρχίζει πλέον να αναπνέει. Λιτές συνηχήσεις και αργή παλμική κίνηση ανοίγουν χώρο για μελωδική ανάπτυξη. Η επίκληση του κειμένου “O sleeper? arise… Arise” γίνεται συλλογική εγρήγορση. Η μουσική οραματίζεται, προτείνοντας πράξεις ευθύνης.
Ο ήχος καθαρίζει, αρχίζει πλέον να αναπνέει. Λιτές συνηχήσεις και αργή παλμική κίνηση ανοίγουν χώρο για μελωδική ανάπτυξη. Η επίκληση του κειμένου “O sleeper? arise… Arise” γίνεται συλλογική εγρήγορση. Η μουσική οραματίζεται, προτείνοντας πράξεις ευθύνης.
Το Ember Circle είναι μια βιωματική εμπειρία που μας καλεί να αφουγκραστούμε, να σκεφτούμε και να δράσουμε· ένα μουσικό κάλεσμα στην εγρήγορση, μια υπενθύμιση ότι η λύση βρίσκεται στα χέρια μας.
Χώρος:
Ωδείο Αθηνών, Αίθουσα Ι. Δεσποτόπουλος
Ρηγίλλης & Βασιλέως Γεωργίου Β΄ 17-19
106 75, Αθήνα
Ωδείο Αθηνών, Αίθουσα Ι. Δεσποτόπουλος
Ρηγίλλης & Βασιλέως Γεωργίου Β΄ 17-19
106 75, Αθήνα
